Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane dalej „OWS”, regulują zasady sprzedaży towarów przez GRUPA MGE Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, adres: ul. Taneczna 9/16, 80-176 Gdańsk, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001063050, NIP: 9571164260, REGON: 526659170 zwaną dalej „Sprzedającym”, na rzecz podmiotu kupującego, zwanego dalej „Kupującym”.
OWS stanowią integralną część umów, ofert oraz potwierdzeń zamówień i obowiązują obie Strony umowy, o ile nie uzgodnią one wyraźnie odmiennych postanowień w formie pisemnej lub elektronicznej.
1.1 Zawarcie umowy następuje, gdy jedna ze Stron wyrazi wolę zawarcia umowy (oferta, zamówienie) podając istotne postanowienia i ogólne warunki (przedmiot, cena, OWS), a druga ze Stron przyjmie to oświadczenie bez zastrzeżeń, zmian lub uzupełnień – w formie potwierdzenia zamówienia wraz z zaakceptowanymi OWS.
1.2 W przypadku złożenia zastrzeżeń, zmian lub uzupełnień przez drugą Stronę poczytuje się je jako nową ofertę. Zastrzeżenia, zmiany lub uzupełnienia złożone przez Kupującego nie będą włączone do umowy pomimo braku zgłoszenia sprzeciwu przez Sprzedającego.
1.3 Strony mogą dokonywać wszelkich uzgodnień w formie pisemnej lub elektronicznej.
1.4 Wyłączone jest stosowanie ogólnych warunków umów lub wzorców umów Kupującego, również wówczas, gdy Sprzedający nie zgłosił wobec ich wyłączenia, zmiany czy wyraźnego sprzeciwu, z zastrzeżeniem gdy Sprzedający wyrazi zgodę w odpowiednim zakresie na włączenie do umowy ogólnych warunków umów lub wzorców umów Kupującego w jednej z form, o których mowa w pkt. 1.3. Przyjęcie do realizacji przez Sprzedającego zamówienia Kupującego lub przystąpienie przez Sprzedającego do realizacji zamówienia Kupującego w żadnym wypadku nie oznacza akceptacji przez Sprzedającego jakichkolwiek ogólnych warunków umów lub wzorców umów Kupującego. Do włączenia do umowy jakiegokolwiek postanowienia ogólnych warunków lub wzorców umów Kupującego lub uznawania jego obowiązywania, choćby w części, pracownicy Sprzedającego nie mają umocowania, chyba że co innego wyraźnie wynika z ich pełnomocnictwa.
1.5 Zawarcie umowy następuje również z chwilą złożenia przez Strony podpisów na sporządzonym dokumencie umowy w przypadkach innych niż opisano w pkt 1.1.
1.6 Wyłączone jest stosowanie przepisu art. 681 i art. 682 kodeksu cywilnego.
2.1 Strony zobowiązane są do współpracy w trakcie realizacji umowy. Kupujący obowiązany jest udzielić Sprzedającemu wszelkich informacji niezbędnych do zaproponowania i dostarczenia towaru. Kupujący ponosi odpowiedzialność za skutki podania w zamówieniu niewłaściwych bądź niepełnych danych technicznych lub danych dotyczących realizacji zamówienia.
2.2 Sprzedający jest uprawniony do przesunięcia terminu realizacji zamówienia w razie wystąpienia okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności lub których nie mógł przewidzieć.
2.3 Dowodem realizacji zamówienia lub jego części jest dokument wydania towarów (WZ), list przewozowy potwierdzony przez Kupującego lub protokół odbioru, z uwzględnieniem ppkt. 2.4 – 2.5.
2.4 Reklamacje ilościowe odebranych towarów mogą być zgłaszane tylko w sytuacji, gdy przesyłka odebrana nie nosiła z zewnątrz śladów naruszeń. Reklamacja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, winna być zgłoszona pisemnie po ujawnieniu braku ilościowego nie później niż w ciągu 3 dni od daty otrzymania towaru. Do reklamacji tej należy dołączyć protokół odbioru stwierdzający braki ilościowe wraz z kopią listu przewozowego oraz faktury sprzedaży lub innych dokumentów towarzyszących przesyłce tj. specyfikacji lub dokumentu WZ.
2.5 Jeżeli dostawa towarów do Kupującego odbywa się na koszt i ryzyko Sprzedającego, Kupujący obowiązany jest zgłosić pisemnie wady jawne i uszkodzenia dostarczonych towarów oraz braki ilościowe, w protokole odbioru pod rygorem utraty zgłaszania reklamacji wad, uszkodzeń oraz braków ilościowych. W takim przypadku Kupujący jest zobowiązany do przesłania oryginału listu przewozowego wraz z protokołem odbioru stwierdzającym istnienie wady lub braki ilościowe, podpisanym przez przewoźnika, potwierdzającym fakt uszkodzeń w czasie transportu.
2.6 Jeżeli koszty dostarczenia towaru ponosi Sprzedający, koszty odbioru, rozładunku i ryzyka z tym związane obciążają Kupującego.
2.7 Kupujący zobowiązany jest dokonać zapłaty za towar, zgodnie z umową.
2.8 Jeżeli Kupujący nie dokona zapłaty zgodnie z umową, wówczas Sprzedający może wszcząć postępowanie windykacyjne lub odstąpić od umowy zgodnie z pkt 6.3 i zażądać od Kupującego zwrotu towarów, za które Kupujący nie zapłacił. W przypadku wszczęcia windykacji Sprzedający może dochodzić od Kupującego poniesionych z tego tytułu kosztów.
2.9 Sprzedający może również żądać odszkodowania, jeżeli towar został zużyty lub uszkodzony, w szczególności, gdy wartość towaru odebranego przez Sprzedającego od Kupującego jest niższa od ceny, którą Kupujący powinien uiścić za otrzymany towar.
2.10 W przypadku istnienia zaległości płatniczych od Kupującego Sprzedający ma prawo wstrzymać się z realizacją jakiegokolwiek zamówienia do czasu spłaty przez Kupującego zaległych zobowiązań pomimo wysłania oferty i jej przyjęcia przez Kupującego lub potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego.
3.1 Cena i warunki płatności określone są w umowie lub w potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego.
3.2 W przypadku gdy cena jest indeksowana kursem waluty obcej i jest płatna w złotych wartość takiej ceny zostanie obliczona według kursu średniego danej waluty obcej (waluty indeksującej), ogłoszonego przez NBP w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wystawienia faktury.
3.3 W przypadku gdy w potwierdzeniu przewidziana jest zaliczka lub zadatek na rzecz Sprzedającego, wpłacona przez Kupującego kwota podlega zaliczeniu na poczet ceny. W przypadku rozwiązania umowy lub odstąpienia od niej przez którąkolwiek ze Stron, zaliczka podlega zwrotu według jej nominalnej wartości, zaś w przypadku zadatku zastosowanie mają ogólnie obowiązujące przepisy (art. 394 K.C.).
3.4 Wartość zaliczek wypłacanych na poczet ceny indeksowanej kursem waluty obcej, która jest płatna w złotych, obliczona zostanie według kursu średniego danej waluty obcej (waluty indeksującej), ogłoszonego przez NBP w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wystawienia żądania zaliczki.
3.5 W przypadku opóźnienia w zapłacie zaliczki/zadatku, Sprzedający ma prawo do przesunięcia terminu dostawy towarów i/lub wykonania usługi aż do czasu uzyskania potwierdzenia z banku Sprzedającego wpływu zaliczki/zadatku.
3.6 W razie zawarcia umowy zgodnie z pkt 1 Kupujący zobowiązuje się do:
a) Dostarczenia Sprzedającemu swoich danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) Zapłacenia ceny wraz z doliczoną do niej kwotą podatku VAT według obowiązujących stawek.
3.7 W przypadku opóźnienia w zapłacie za towar/usługę Kupujący zostanie obciążony odsetkami maksymalnymi w wysokości przewidzianej przepisami prawa
3.8 Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty ceny za towar/usługę bądź za ich część.
3.9 Kupujący zobowiązany jest uiścić na rzecz Sprzedającego całą kwotę ceny bez żadnych potrąceń.
3.10 W przypadku gdy w umowie określona jest cena brutto, to cena ta ulegnie zmianie w razie zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), z zachowaniem zasad wynikających z przepisów zmieniających ustawę o podatku od towarów i usług (VAT) lub wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.
4.1 Sprzedający gwarantuje, że towary lub towar dostarczone w ramach realizacji umowy będą zgodne ze specyfikacją, dokumentacją projektową lub rysunkami technicznymi i wszelkimi innymi wymogami umowy, oraz że są dobrej jakości, właściwie zaprojektowane i wykonane przy użyciu właściwego materiału.
4.2 Sprzedający udziela Kupującemu gwarancji na okres ustalony w dokumencie gwarancyjnym lub w umowie. Jeśli nie stwierdzono inaczej w dokumencie gwarancyjnym lub w umowie, Sprzedający udziela Kupującemu gwarancji na:
a) Dostarczone towary lub dostarczone i zamontowane towary oraz użyte materiały – na warunkach określonych przez producenta, jednakże nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy,
4.3 Okres gwarancyjny rozpoczyna bieg od daty dostawy towarów zgodnie z warunkami dostawy towarów określonymi w umowie lub w przypadku dostawy towarów i usług od daty uruchomienia/zainstalowania towaru/ wykonania usługi, nie później jednak niż po upływie 2 miesięcy od daty wydania/dostarczenia towaru zgodnie z umową.
4.4 W ramach gwarancji Sprzedający zobowiązany jest do usunięcia na swój koszt i według własnego wyboru wad fizycznych towaru lub usługi albo do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnione zostaną w okresie gwarancji i powstaną z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze lub są następstwem wadliwego wykonania lub użycia wadliwych materiałów.
4.5 Kupujący niezwłocznie po stwierdzeniu zaistnienia wady towaru lub usługi dokona zgłoszenia wady w formie określonej w umowie Stron, nie później niż w terminie 5 dni. Jednocześnie Kupujący zobowiązany jest dostarczyć wadliwy towar na swój koszt i ryzyko do miejsca naprawy wskazanego w dokumencie gwarancyjnym na adres producenta towaru wskazany przez Sprzedającego w potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego chyba że Sprzedający zobowiąże się do usunięcia wady towaru w miejscu użytkowania towaru przez Kupującego. Sprzedający nie jest zobowiązany do demontażu lub ponownego montażu towaru, jak również nie będzie ponosił jakichkolwiek kosztów z tego tytułu lub z tym związanych.
4.6 Sprzedający nie później niż w ciągu 14 dni od zgłoszenia wady zobowiązuje się poinformować Kupującego o sposobie i terminie usunięcia wady. O ile Strony nie postanowią inaczej termin usunięcia wady będzie nie dłuższy niż 60 dni, licząc od upływu terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym. W przypadkach uzasadnionych przyczynami o charakterze technicznym, technologicznym lub innymi niezależnymi od Sprzedającego, w szczególności związanymi z dostępnością części zamiennych, o czym Sprzedający poinformuje niezwłocznie Kupującego, termin ten ulegnie wydłużeniu bez konieczności składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń przez którąkolwiek ze Stron o dodatkowy czas potrzebny na usunięcie wady wywołany tymi przyczynami, jednakże nie dłużej niż o 30 dni w stosunku do terminu określonego w zdaniu poprzednim, chyba że Sprzedający wskaże inaczej.
4.7 W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia wady, w szczególności przypadku braku wystąpienia wady, a także w przypadku, gdy wada powstała z przyczyn leżących po stronie Kupującego lub innego podmiotu wszelkie koszty poniesione przez Sprzedającego związane z taką interwencją zostaną poniesione przez Kupującego.
4.8 Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu towar po usunięciu zaistniałej wady na swój koszt i ryzyko do miejsca użytkowania towaru przez Kupującego, z wyjątkiem podatków, ceł oraz kosztów odprawy celnej i importowej w kraju Kupującego, które to koszty ponosi Kupujący.
4.9 Jeżeli dokumentacja określająca warunki eksploatacji dostarczonego towaru i/ lub usługi, a w szczególności dokumentacja techniczno-ruchowa (DTR) wymaga dokonywania w okresie gwarancyjnym prewencyjnych czynności serwisowych, w tym przeglądów gwarancyjnych, a umowa nie stanowi inaczej, Kupujący jest odpowiedzialny za spełnienie tych wymagań.
4.10 Jeżeli Sprzedający zobowiązał się wobec Kupującego, że w okresie gwarancji będzie świadczył na rzecz Kupującego usługi polegające na dokonywaniu okresowych przeglądów technicznych w odniesieniu do dostarczonych lub dostarczonych i zamontowanych przez Sprzedającego towarów, to Kupujący zobowiązany jest, pod rygorem utraty praw z gwarancji, powiadomić Sprzedającego w formie pisemnej o terminach dokonania takich przeglądów (poprzez wskazanie konkretnych dni kalendarzowych w roku), z wyprzedzeniem umożliwiającym Sprzedającemu dokonanie przeglądów, o których mowa, o ile strony nie ustaliły takich dokładnych terminów dokonania przeglądów w umowie.
4.11 Gwarancja Sprzedającego na towar lub jego część, który został wymieniony, ulega przedłużeniu o okres dalszych 12 miesięcy licząc od daty wymiany. Łączny czas gwarancji na wymieniony towar lub jego część nie może przekroczyć 24 miesięcy od daty pierwotnej dostawy towaru podlegającego wymianie.
4.12 W związku z udzieleniem gwarancji Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady.
4.13 Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku używania towaru niezgodnie z umową, jego przeznaczeniem, dokonywania napraw lub przeróbek dostarczonego towaru bez powiadomienia i pisemnej zgody Sprzedającego jak również w przypadku niespełnienia wymagań Sprzedającego określonych w pkt. 4.9.
4.14 Gwarancji nie podlegają usterki, wady i uszkodzenia będące następstwem wypadków losowych, uszkodzeń mechanicznych, niewłaściwej eksploatacji czy konserwacji, samowolnych napraw lub przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonanych przez Kupującego lub osoby trzecie.
4.15 Gwarancja obowiązuje na terytorium Polski, chyba że Strony postanowią inaczej.
5.1 W przypadku odstąpienia od umowy lub jej części, Strona, z przyczyny której nastąpiło odstąpienie, zapłaci drugiej Stronie karę umowną w wysokości 15% wartości netto tych towarów i usług, których dotyczy odstąpienie. Niezależnie od zastrzeżonej wyżej kary umownej, Sprzedający jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego.
5.2 W przypadku zwłoki w wykonaniu umowy Kupującemu przysługuje kara umowna w wysokości 0,2% wartości netto dostawy, której dotyczy zwłoka lub niewykonanych usług, za każdy zakończony tydzień zwłoki - łącznie jednak nie więcej niż 5% ceny netto części przedmiotu umowy dostarczonego ze zwłoką.
5.3 W przypadku zwłoki Sprzedającego w usunięciu wad przedmiotu umowy, które ujawnią się w okresie gwarancji Kupującemu przysługuje kara umowna w wysokości 0,2 % wartości netto części przedmiotu umowy, w której ujawniła się wada, za każdy zakończony tydzień zwłoki, łącznie jednak nie więcej niż 5% ceny netto tej części przedmiotu umowy.
5.4 Całkowita łączna odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu naliczonych kar umownych, niezależnie od podstawy naliczenia, nie może przekroczyć 7,5% wartości wynagrodzenia umownego netto za wykonanie przedmiotu danej umowy.
5.5 Całkowita odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego ze wszystkich tytułów (tj. odpowiedzialność kontraktowa, deliktowa) jest ograniczona do wartości wynagrodzenia umownego netto za wykonanie przedmiotu danej umowy.
5.6 Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego ze wszystkich tytułów nie obejmuje szkód z tytułu jakiejkolwiek utraty zysku, danych, straty produkcyjnej lub straty w korzystaniu, utraty umów, jakichkolwiek strat następczych lub pośrednich, w tym utraconych korzyści.
5.7 Sprzedający odpowiada za śmierć, uszkodzenie ciała lub szkodę na majątku osoby trzeciej tylko wówczas, jeżeli nastąpiło to na skutek okoliczności, za które Sprzedający ponosi odpowiedzialność oraz gdy Kupujący umożliwi Sprzedającemu samodzielne prowadzenie obrony przed roszczeniem opartym na tej podstawie.
6.1 Jeżeli spełnienie świadczenia przez Kupującego jest wątpliwe ze względu na jego stan majątkowy, Sprzedający może wstrzymać się z realizacją umowy, dopóki Kupujący nie dokona całkowitej przedpłaty na towar/usługę lub nie przedstawi zabezpieczenia zaakceptowanego przez Sprzedającego. Niezależnie od powyższego, wstrzymanie realizacji umowy przez Sprzedającego może nastąpić także na podstawie pkt 6.3 poniżej.
6.2 Strony mogą w każdym czasie rozwiązać umowę na mocy porozumienia Stron.
6.3 Sprzedający może odstąpić od umowy (bez uprzedzenia) w przypadku:
a) Braku wpłaty zaliczki, o ile jest ona przewidziana, w okresie dłuższym niż 30 dni od daty ustalonej umową;
b) Niedostarczenia przez Kupującego danych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy;
c) Nieodebrania towaru w okresie 2 miesięcy od oznaczonej daty odbioru;
d) Niezapłacenia w okresie wynoszącym co najmniej 30 dni za należności za wcześniej dostarczoną partię towaru/ wykonaną usługę lub za towar/ wykonaną usługę dostarczony na mocy odrębnej umowy między tymi samymi Stronami.
6.4 W przypadku odstąpienia przez Sprzedającego od umowy w przypadkach określonych w pkt. 6.3 Sprzedający ma prawo dochodzić zwrotu poniesionych kosztów związanych z realizacją umowy, od której odstępuje oraz naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania przez Kupującego.
6.5 Kupujący może odstąpić od umowy w przypadku zwłoki w dostawie, trwającej dłużej niż 6 miesięcy i powstałej z przyczyn zawinionych przez Sprzedającego.
6.6 Strona odstępująca od umowy, w przypadkach określonych w pkt 6.3 i 6.5 poinformuje drugą Stronę o odstąpieniu od umowy.
6.7 W przypadku gdy na podstawie przepisów prawa międzynarodowego lub prawa krajowego określone towary i/ lub technologie Sprzedającego zostaną objęte zakazem wwiezienia na terytorium krajów objętych takim zakazem, embargiem lub innymi ustanowionymi sankcjami, Sprzedający nie będzie zobowiązany do dostarczenia takich towarów i/lub technologii, jeżeli miałoby to naruszyć ustanowione zakazy, embarga lub sankcje, o których mowa, chociażby taki obowiązek Sprzedającego wynikał z umowy. Niewykonanie zobowiązań z tego powodu nie rodzi po stronie Sprzedającego żadnej odpowiedzialności.
7.1 Strony nie będą ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień umowy na skutek działania Siły Wyższej, pod warunkiem, że jeżeli zaistnieje sytuacja Siły Wyższej, Strona, po której te okoliczności wystąpiły, bezzwłocznie zawiadomi drugą Stronę na piśmie o jej zaistnieniu i przyczynach oraz dołoży wszelkich starań, aby w terminie do 14 dni od daty zawiadomienia przedstawić drugiej Stronie dokumentację, która wyjaśnia naturę i przyczyny zaistniałej Siły Wyższej w takim zakresie, w jakim jest ona możliwie osiągalna.
7.2 Dla potrzeb umowy Siła Wyższa oznacza zdarzenie nagłe i nieprzewidywalne, będące poza kontrolą Strony, występujące po zawarciu umowy przez obie Strony, uniemożliwiające lub znacznie utrudniające wykonanie przez Stronę obowiązków wynikających z umowy, nieobejmujące winy własnej Strony lub braku jej należytej staranności. Takie zdarzenia mogą obejmować w szczególności: katastrofy naturalne, wojny, rewolucje, epidemie, ogłoszone strajki generalne w odnośnych sektorach działalności gospodarczej, blokady dróg, nałożone na podstawie przepisów prawa międzynarodowego lub krajowego zakazy, sankcje gospodarcze lub embarga, oficjalne decyzje organów władzy i administracji publicznej.
7.3 W związku z zaistnieniem Siły Wyższej terminy realizacji przedmiotu umowy wydłużają się o czas trwania Siły Wyższej i okres niezbędny do podjęcia na nowo prac zawieszonych z powodu wystąpienia okoliczności Siły Wyższej.
7.4 Jeżeli okoliczności Siły Wyższej trwają przez okres dłuższy niż 90 dni Sprzedający ma prawo rozwiązać umowę z zachowaniem tygodniowego okresu wypowiedzenia.
7.5 W przypadku rozwiązania umowy wskutek trwania Siły Wyższej przez okres dłuższy niż 90 dni lub kontynuowania realizacji umowy po zaprzestaniu działania Siły Wyższej Sprzedający będzie miał prawo do odzyskania dodatkowych kosztów, jakie poniósł w związku z wystąpieniem Siły Wyższej.
7.6 Strony są świadome wyzwań związanych z: (a.) epidemią, (b.) wybuchem wojny (zarówno tej wypowiedzianej jak i niewypowiedzianej), (c.) wprowadzanych w związku z powyższym decyzji właściwych władz publicznych lub aktów prawnych (w tym dotyczących sankcji), (d.) niepokojów społecznych, (e.) globalnych niedoborów komponentów elektronicznych lub ich elementów, (f.) zmiennością zjawisk rynkowych w szczególności dotyczących dostępności i kosztów surowców, towarów, a także niedoborów w zakresie usług o charakterze logistycznym lub transportowym, które mogą mieć wpływ na normalną działalność gospodarczą, na koszt jej prowadzenia, terminowość lub kompletność realizacji dostaw lub świadczonych usług, czego ostateczne konsekwencje są obecnie trudne do określenia. Niezależnie od jakichkolwiek odmiennych postanowień danej Umowy/Zamówienia, jeżeli w następstwie wyżej wymienionych okoliczności koszty realizacji obowiązków kontraktowych Sprzedającego wzrosną lub realizacja takich obowiązków zostanie w istotnym zakresie dotknięta wpływem tych okoliczności, Strony, bezzwłocznie, w dobrej wierze, podejmą się wypracowania w rozsądnym czasie, wzajemnie akceptowalnego rozwiązania ze sprawiedliwym dostosowaniem warunków kontraktowych w szczególności co do terminu, zakresu oraz ceny realizacji przedmiotu danej Umowy/Zamówienia. Powyższe starania będą podejmowane w celu umożliwienia przynajmniej częściowej realizacji przedmiotu danej Umowy/Zamówienia.
8.1 Jakiekolwiek informacje poufne dotyczące Sprzedającego, przez które rozumie się, w szczególności informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne, handlowe, finansowe, kosztowe, przekazane lub udostępnione w związku z realizacją umowy w szczególności w formie pisemnej, dokumentowej lub na nośniku elektronicznym, nie mogą być przekazywane osobom trzecim, publikowane ani ujawniane w jakikolwiek inny sposób w okresie obowiązywania umowy oraz w okresie 5 lat po jej wygaśnięciu lub rozwiązaniu.
8.2 Każda ze Stron ma prawo udostępnienia informacji swoim podwykonawcom, przedstawicielom lub innym osobom trzecich jedynie po otrzymaniu uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony.
8.3 Niezależnie od postanowień pkt 8.1-8.2 powyżej ujawnienie informacji poufnych możliwe jest jedynie na polecenie sądu lub innego uprawnionego organu państwowego, gdy jest to wymagane prawem, pod warunkiem uprzedniego powiadomienia drugiej Strony na piśmie oraz dołożenia wszelkich starań, aby zabezpieczyć informacje poufne w związku z takim ujawnieniem;
8.4 Informacje ogólnie dostępne, uzyskane w sposób zgodny z prawem od osób trzecich oraz informacje opracowane samodzielnie przez drugą Stronę nie są objęte obowiązkiem poufności.
8.5 W razie naruszenia obowiązku zachowania poufności, o którym mowa w pkt 8.1, naruszający zapłaci za każdy przypadek naruszenia karę umowną w kwocie 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) w terminie 14 dni od dnia doręczenia noty obciążeniowej. Zapłata kary umownej nie wyklucza prawa do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
8.6 Jeśli Sprzedający udostępni Kupującemu dane osobowe Strony uzgadniają, że Kupujący będzie administratorem tych danych i zapewni ich przetwarzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi o ochronie danych.
8.7 Jeśli Kupujący udostępni Sprzedającemu dane osobowe to Sprzedający będzie przetwarzać te dane osobowe w imieniu Kupującego i zapewni zgodność wyłącznie w odniesieniu do tych zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów prawnych o ochronie danych.
8.8 Pracownicy Sprzedającego zaangażowani w przetwarzanie danych osobowych zostali poinformowani o ich poufnym charakterze, otrzymali odpowiednie przeszkolenie w zakresie swoich obowiązków oraz podpisali pisemne zobowiązanie do zachowaniu poufności tych danych.
9.1 W ramach umowy Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu umowy z uwzględnieniem stanu prawnego w odniesieniu do powszechnie obowiązujących przepisów prawa istniejącego na dzień zawarcia umowy.
9.2 Wszelkie zmiany stanu prawnego, o którym mowa w pkt 9.1 będą uprawniały Sprzedającego do dokonania korekty ceny i zmiany warunków umowy, w szczególności do zmiany terminu dostawy przedmiotu umowy, o ile zmiany te mają wpływ na realizację Umowy.
Strony zobowiązują się, że w przypadku, gdy jakakolwiek część umowy zostanie uznana za nieważną lub w inny sposób prawnie wadliwą, pozostała część umowy pozostanie w mocy. Dotyczy to w szczególności postanowień o ograniczeniu odpowiedzialności Stron i o karach umownych. W przypadku postanowień uznanych za nieważne lub niewykonalne, Strony podejmą negocjacje w dobrej wierze w celu zastąpienia takich postanowień, o ile to możliwe, postanowieniami alternatywnymi, które będą ważne i wykonalne oraz będą odzwierciedlać pierwotne intencje Stron.
11.1 Umowa będzie interpretowana i wykonywana zgodnie z prawem materialnym Rzeczypospolitej Polskiej.
11.2 Wszelkie spory lub roszczenia wynikłe pomiędzy Stronami w związku z treścią lub wykonaniem umowy, których Stronom nie udało się rozstrzygnąć w drodze porozumienia w ciągu 14 dni od momentu wystąpienia takiego sporu, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedającego.
12.1 W przypadku rozbieżności między niniejszymi OWS, a treścią potwierdzenia zamówienia – pierwszeństwo mają warunki podane w potwierdzeniu zamówienia.
12.2 Wszelkie zmiany i uzupełnienia, w stosunku do treści potwierdzenia zamówienia i niniejszych OWS, wymagają formy pisemnej - pod rygorem nieważności.
12.3 Przeniesienie przez Kupującego praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią, wymaga uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego.
12.4 W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszych OWS lub umową stron mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
GRUPA MGE Sp. z o.o.
ul. Taneczna 9/16, 80-176 Gdańsk
MGE to ewolucja do nowej przyszłości. Jesteśmy nowoczesnym partnerem biznesowym, dostarczamy poprzez kanał e-commerce silniki i przemienniki częstotliwości globalnych marek. Jako firma inżynierska stawiamy na efektywność energetyczną i oszczędność energii. Pracujemy w pełnym skupieniu nad potrzebami naszych partnerów biznesowych łącząc je z najnowocześniejszą technologią.